تبلیغات
تیونینگ ماشین - FORD GTX
تیونینگ ماشین

WWW.MOTO.MIHANBLOG.COM

FORD GTX

چهارشنبه 19 خرداد 1389

نوع مطلب :کوپه، جدیترین اتومبیل ها، مشخصات کامل اتومبیل، باحالترین اتومبیل ها، مقـــاله آموزشـی، اتومبیل 2012، 

بازگشت اتومبیل افسانه‏ای پس از 60 سال غیبت

در پی تصمیم احیای دوباره این اتومبیل لوكس با مارك مایباخ، گروه دایملر كرایسلر این مدل را در پاییز سال 2002 به نمایش گذاشت.

با امتیازات ویژه‏ای از جمله جاداربودن و به كارگیری آخرین تكنولوژی و مهندسی در آن، این خودروی سوپرلوكس دنباله رو گونه افسانه‏ای مایباخ قدیمی شد. بر این اساس همكاری مشتركی بین شركت خواهر یعنی مرسدس بنز با كمپانی دایملر كرایسلر شكل گرفت كه متعاقب آن مایباخ در بخش‏های ایمنی، راحتی، قابلیت اطمینان و طول عمر بالا از هدایت‏ها و نوآوری‏های این شركت بهره‏مند شد.

مایباخ جدید تمامی تكنولوژی‏های جدید به كار رفته در مرسدس بنز را جمع‏آوری كرده است.

در دهه‏های 20 و 30 خودروهای مایباخ و مرسدس بنز بهترین خودروها در جهان بودند كه توسط شركت‏های آلمانی ساخته می‏شدند. وجود توانایی بالای تكنیكی، كیفیت عالی ساخت و زیبایی بی‏نظیر در طراحی آنها كافی بود كه مایباخ و بنز در جهان نام و نشانی برای خود به دست آورند. از سال 1930 از جمله مدل‏های سرآمد مایباخ زیپلین بود؛ با طول 5/5 متر. این مارك معتبرترین خودروی آلمانی تا آن هنگام به شمار می‏رفت. اولین مرسدس، مرسدس 35 اسبی و در حقیقت تصور خیال‏پردازانه ویلهم مایباخ بود؛ دوست قدیمی گوتلیب دایملر و مدیر دایملر موتور گسلشافت.

این مدل در واقع الگوی واضحی برای خودروهای سواری بعدی بود. در سال 1909 مایباخ تصمیم گرفت موتوری با قابلیت بالا و ایمن برای كشتی هوایی زیپلین بسازد. در سال 1919 پسران كارل توسعه خودروهای لوكس خود را آغاز كردند و دو سال بعد اولین مدل را بیرون دادند. در سال 1941 حدود 1800 خودرو در جهان دارای مارك مایباخ بودند.

نمایش عملكرد یك توربو شارژر

ارتباط توربو شارژر و خنك‏كن میانی و محفظه احتراق


جدول مقایسه‏ای ذیل مشخصات دو مدل مایباخ قدیم و جدید را نشان می‏دهد

 

مدل جدید 2002                  مدل قدیمی 1938-1929

12 سیلندر با زاویه 60 درجه     12 سیلندر با زاویه 60 درجه     تعداد سیلندرها و ترتیب قرار

گرفتن

87/82             100/92 و از سال 1931 به بعد 100/86        قطر و كورس پیستون

سه سوپاپ                       دو سوپاپ     تعداد سوپاپ‏ها برای هر سیلندر

550 اسب در 5250            150 اسب در 2800 و از سال        توان خروجی

                      1931 به بعد 150 اسب در 2300

9 به 1                3/6 به 1 و از سال 1931 به بعد 5/6 به 1       نسبت تراكم

سیستم الكترونیكی با خنك‏كن           دو كاربراتور دوبل         سیستم تغذیه

میانی و دو توربو شارژر        

باتری 12 ولت                   باتری 12 ولت          سیستم جرقه

سیستم تشخیص و جلوگیری از نشتی جرقه

           




فهرست وبلاگ

طبقه بندی

آرشیو

نویسندگان

پیوندها

صفحات جانبی

نظرسنجی

    اتومبیل های کدام شرکت خودروسازی را دوست دارید؟










آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

جستجو

آخرین پستها

اَبر برچسبها