تبلیغات
تیونینگ ماشین - ایربگ کیسه هوا
تیونینگ ماشین

WWW.MOTO.MIHANBLOG.COM

محاسن و معایب ایربگ (کیسه هوا)

چندی پیش در یک روز برفی در راه بندان اتوبان صدر گیر کرده بودم که اتومبیل زانتیای کناری توجهم را جلب کرد . ماشین دارای 7 سرنشین بود و نفری که در صندلی مسافر نشسته بود کودک سه ساله ای را روی داشبورد جلو و درست روی ایربگ نشانده بود . به مسافر اشاره کردم که پنجره را پایین بیاورد ، او هم این کار را انجام داد ، شاید فکر می کرد که می خواهم آدرس جایی را از وی بپرسم . از ایشان سؤال کردم که آیا آن ماشین ایربگ سرنشین جلو دارد ؟ جواب داد بله . گفتم هیچ مدانید که اگر به هر علتی ایربگ جلو باز شود حتما " کودک کشته خواهد شد ؟ وی متعجب به من نگاه کرد و سری تکان داده بلافاصله کودک را به صندلی عقب فرستاد . یک بار دیگرنیز چنین کاری کرده بودم ولی در آن مورد راننده پاسخ داد که قرار نیست تصادف بکند ! خدا بزرگ است ! ایربگ مانند چاقو است ، در دست جراح نجات بخش و در دست نادان ، کشنده است . برای کسی که کمربند را بسته و فاصله کافی ایربگ دارد ، ایربگ نجات بخش است . برای کسی که کمربند را نبسته و کودک زیر 12 سال را در بغل گرفته ، ایربگ کشنده است . ایربگ و تمام وسایل ایمنی مانند ترمز ضد بلوکه ( ABS ) یک خطر دیگر هم دارند . مجسم کنید که شما جثه ضعیفی دارید و از هیچ یک از هنرهای رزمی نیز بهره نبرده اید . با دانستن ضعف های خود هیچ گاه در هیچ دعوایی شرکت نکرده و از مجادله و درگیری فیزیکی می پرهیزید .

حالا فرض کنید شما کمربند سیاه تکواندو و هیکل ورزشکاری داشته باشید و کسی به شما بگوید بالای چشمتان ابروست ! اعتماد به نفس زیادی برای درگیری و دعوا دارید ! زیرا از خود مطمئن هستید ، افزودن ایربگ ، ABS   و EBS   و ..... نیز همان کار کمربند سیاه را می کنند ، یعنی با دادن احساس کاذب برتری و ضد ضربه بودن باعث می شوند که شما در رانندگی ریسک بیشتری بنمایید . آما موجود نشان می دهد که افزودن این همه وسایل ایمنی در دهه اخیر باعث کمتر شدن تلفات و جراحات نشده ، به این علت که رانندگان با اطمینان از وجود این وسایل ایمنی ریسک بیشتری می کنند . هشت سال پیش با یک دستگاه مرسدس بنز ML430  در منطقه ای برفی در ناحیه لیک تاهوی کالیفرنیا در یک روز برفی رانندگی می کردم . اطمینان از وجود سیستم 4×4 ، ایربگ های متعدد ، ABS  و ..... باعث شد که به مانورهای خطرناک دست بزنم که در یکی از این مانورها ماشین سه متر به سمت چپ منحرف شد و مرا درست جلوی یک پیکاپ F150 قرار داد . خوشبختانه وی سرعتی نداشت و توانست در نیم متری خودروی ما توفق کند . اگر این ماشین 4×4 نبود ، فاقد ایربگ و ABS بود ، امکان نداشت به چنین مانوری دست بزنم . این بزرگترین خطر افزودن وسایل ایمنی به ماشین هاست ! آدم ها ممکن است ظرفیت این وسایل را نداشته

باشند . اگر بدانید که ترمز ماشین شما در سرعت یکصد کیلومتر ، در 20 متری ماشین را متوقف می کند ، در 21 متری مانع ، ترمز را

می فشارید و اگر همین ترمز قادر باشد که در یک متر شما را متوقف کند ، در 2 متری مانع ترمز خواهید کرد  و امکان ندارد

که در همان 21 متری ترمز کنید و از مزایای فوق العاده ترمز اتومبیل استفاده ننمایید ! اشکال عمده ایربگ نیز همین است .



فهرست وبلاگ

طبقه بندی

آرشیو

نویسندگان

پیوندها

صفحات جانبی

نظرسنجی

    اتومبیل های کدام شرکت خودروسازی را دوست دارید؟










آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

جستجو

آخرین پستها

اَبر برچسبها